nikaiarenti@hotmail.com . Στο email αυτό στείλτε καταγγελλίες, συγκεντρώσεις, διαμαρτυρίες, φωτογραφίες και ότι άλλο θέλετε να δημοσιοποιηθεί και θα δημοσιευτεί, όπως θέλετε, και εάν θέλετε, ανώνυμα η επώνυμα. Ξεσηκωθείτε, παλέψτε, αντιδράστε και αντισταθείτε σε κάθε τι που σας ενοχλεί και σας εξοργίζει.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Κάθε κείμενο, φωτογραφία, ιδέα, σχόλιο είναι ελεύθερο για αντιγραφή σε οποιοδήποτε μέσο ηλεκτρονικό και έντυπο. Σκοπός του ιστότοπου είναι η διάδοση σκέψεων και ιδεών και όχι η προβολή του δημιουργού του.

Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

Ψήφισμα Λαϊκής Συσπείρωσης

ΨΗΦΙΣΜΑ
Καταργούν - συγχωνεύουν σχολεία -
ετοιμάζουν τους αυριανούς εργαζόμενους
στα μέτρα του κεφαλαίου

Με το πολυνομοσχέδιο για το «νέο σχολείο» συνεχίζεται η επίθεση στη ζωή της λαϊκής οικογένειας. Στο όνομα της «παιδαγωγικής λειτουργίας των σχολείων» ετοιμάζουν το νέο σχολείο της αμάθειας, το σχολείο που θα κάνουν πάρτυ οι χορηγοί, το σχολείο που θα παράγει μαζικά ευέλικτους, καταρτίσιμους εργαζόμενους, το σχολείο που όποιος έχει θα μαθαίνει και όποιος δεν έχει θα είναι μια ζωή καταρτιζόμενος – δια βίου μαθητής, ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς κάθε φορά.

Ο «Καλλικράτης» στην Παιδεία, η νέα διοικητική δομή στην εκπαίδευση βάζει προ των ευθυνών και τις Δημοτικές Αρχές, αφού το «νέο σχολείο» θα περάσει στη δικαιοδοσία των τοπικών διοικήσεων, με στόχο πολυδύναμα σχολεία που θα λειτουργούν με τις επιχειρήσεις και για τις επιχειρήσεις. Ήδη η εταιρεία Connect έχει στείλει και έχει υπογράψει συμβάσεις με πολλά σχολεία του Πειραιά.
Καλούμε το Δημοτικό Συμβούλιο Νίκαιας – Ρέντη να απορρίψει τη νέα διοικητική δομή – το νέο ολοήμερο σχολείο – τη διαφοροποίηση στο πρόγραμμα στο επίπεδο της περιφέρειας και του σχολείου – να μπει εμπόδιο στις συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων που ξεκίνησαν με πρώτο την κατάργηση του 28ου Δημοτικού Σχολείου.

* Να διεκδικήσουμε σύγχρονα δημόσια σχολεία με προσλήψεις εκπαιδευτικών – καθαριστριών με μόνιμη και σταθερή εργασία.
* Να δοθεί έκτακτο κονδύλι από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, για όλες τις ανάγκες των σχολείων, που να εξασφαλίζει όλες τις δαπάνες σε έξοδα λειτουργίας και τις επιπλέον ανάγκες των ολοήμερων σχολείων.
* Κανένας γονιός να μη βάλει ούτε ένα ευρώ από την τσέπη του.
* Να καταργηθεί κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα στα σχολεία.
* Αποκλειστικά δημόσια δωρεάν ενιαία παιδεία για όλους
* Δίχρονη Προσχολική Αγωγή
* Ενιαίο δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο, χωρίς ταξικές ή φυλετικές διακρίσεις
* Δημόσιες δωρεάν επαγγελματικές σχολές και Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση.

Νίκαια - Ρέντης 3/3/2011

2 σχόλια:

  1. Μέχρι τη Δευτέρα 14/3 θα ανακοινώσει το υπουργείο Παιδείας τον κατάλογο των συγχωνεύσεων - καταργήσεων σχολικών μονάδων. Μετά από ατελείωτες συσκέψεις, παζαρέματα, "σβησίματα" και "γραψίματα", μετά από πιέσεις σε Διευθυντές Διευθύνσεων και Δημάρχους, χθες Πέμπτη 103, σε πολύωρη σύσκεψη το υπουργείο Παιδείας "έκλεισε" τον κατάλογο των συγχωνεύσεων - καταργήσεων σχολείων.


    Σήμερα Παρασκευή 11/3 θα γίνει η τελική έγκριση και μέχρι τη Δευτέρα 14/3 θα γίνει η ανακοίνωση.
    Σύμφωνα με πληροφορίες η δημοσίευση του καταλόγου των σχολείων που συγχωνεύονται από την εφημερίδα Επενδυτής του Σαββάτου που μας πέρασε δεν ήταν καθόλου τυχαία. Ανεξάρτητα από τις προθέσεις του συντάκτη που παρουσίασε μια αποκλειστικότητα, από τη μεριά του Υπουργείου Παιδείας έγινε ένα "πείραμα" για να μετρηθούν αντιδράσεις.
    Στα πλαίσια αυτά οφείλουμε να επισημάνουμε ορισμένα αξιοπερίεργα.

    Πρώτον, την περίοδο αυτή ορισμένοι θεώρησαν ότι μπορούν να "παίξουν" σε δύο ταμπλό στο θέμα των συγχωνεύσεων. Για παράδειγμα στο δήμο Ηλιούπολης, ο Δήμαρχος Βασίλης Βαλασόπουλος, στέλεχος του ΠΑΣΟκ, την προηγούμενη περίοδο ψήφισε 8 συγχωνεύσεις δημοτικών σχολείων και 4 συγχωνεύσεις γυμνασίων στην περιοχή. Αναδείχθηκε από τους πιο "πρόθυμους" δημάρχους όχι μόνο στο λεκανοπέδιο αλλά πανελλαδικά. Έτσι εισέπραξε την οργή των συμπολιτών του οι οποίοι τον αποδοκίμασαν μαζικά σε προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο. Ωστόσο την εβδομάδα αυτή σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου άλλαξε ξαφνικά απόφαση και δήλωσε ότι δεν δέχεται συγχωνεύσεις σχολείων στην περιοχή του. Υποχώρησε κάτω από τη δικαιολογημένη αγανάκτηση των κατοίκων της Ηλιούπολης; Κατάλαβε ότι αφού το Υπουργείο έχει πάρει τις αποφάσεις του καλύτερα είναι να κάνει αυτός τον "αντάρτη"; Γνωρίζει κάτ άλλο;
    Από την άλλη στη Νέα Σμύρνη ενώ είναι γνωστό ότι το υπουργείο φέτος δεν περιλαμβάνει στα υπό συγχώνευση - κατάργηση σχολεία το Γυμνάσιο (8ο Ν. Σμύρνης) και το Λύκειο (7ο Ν. Σμύρνης) της Εστίας, κάποιοι φορείς κινητοποιούνται στο Δημαρχείο Ν. Σμύρνης, πιθανόν για να παρουσιάσουν τη μη συγχώνευση των σχολείων της Εστίας ως επιτυχία της πλειοψηφίας του Δήμου και του σημερινού Δημάρχου που υποστηρίχθηκε στις τελευταίες εκλογές από το ΠΑΣΟΚ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ωστόσο αυτό είναι η μια μεριά, η δευτερεύουσα. Γιατί υπάρχει και η κύρια πλευρά που αφορά στους αγώνες της εκπαιδευτικής κοινότητας ενάντια στις συγχωνεύσεις.
    Την προηγούμενη περίοδο η εκπαιδευτική κοινότητα, με τις ΕΛΜΕ, τους Συλλόγους Δασκάλων, τους Συλλόγους Γονέων και τα 15μελή έδωσαν από το ένα έως το άλλο άκρο της Ελλάδας σκληρές μάχες ενάντια στο κλείσιμο σχολικών μονάδων. Είναι φανερό ότι οι μάχες αυτές είχαν σε αρκετές περιπτώσεις αποτελέσματα όμως ήταν αναντίστοιχες του μεγέθους της επίθεσης του Υπουργείου Παιδείας. Είναι σίγουρο ότι οι φετινές συγχωνεύσεις είναι μόνο η αρχή. Το Υπουργείο Παιδείας έχει μια γνωστή τακτική : ξηλώνουμε λίγο το πουλόβερ και τον επόμενο και τον παρεπόμενο χρόνο τραβάμε το ξήλωμα μέχρι κάτω. Στα πλαίσια αυτά είναι φανερό ότι απαιτείται τώρα και το επόμενο χρονικό διάστημα ένταση του κοινού ενωτικού αγώνα εκπαιδευτικών – μαθητών – γονέων εναντίον των συγχωνεύσεων σχολείων που αποτελούν τμήμα και όχημα των περικοπών και της επιχείρησης για το φθηνό καλλικρατικό σχολείο.

    Γιατί είναι φανερό ότι με τις συγχωνεύσεις σχολείων το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει, εκτός των άλλων, να διαμορφώσει ένα νέο «σχολικό χάρτη», με μεγάλα «καλλικρατικά» σχολεία, όπου θα δοκιμαστούν και θα λειτουργούν τα νέα προγράμματα σύμφωνα με τις «τοπικές ιδιαιτερότητες» αλλά και με τις προτάσεις κάποιων χορηγών και στα οποία βέβαια οι γονείς θα βάζουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για τη «δωρεάν» Παιδεία. Η όλη επιχείρηση «ντύνεται» με την αντικατάσταση των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών από ένα μίνιμουμ «μετρήσιμων εκπαιδευτικών στόχων» (επεξεργασίας ΟΟΣΑ) καθώς και με την εισαγωγή της νέας τεχνολογίας στη σχολική εκπαίδευση, ενέργεια που δεν συνδέεται μόνο με επικοινωνιακές τακτικές και επιστροφή τμήματος των κονδυλίων στην αγορά αλλά κυρίως με την εξυπηρέτηση των προτεραιοτήτων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με άλλα λόγια με την απόκτηση «δεξιοτήτων», δηλαδή επιφανειακών γνώσεων γύρω από τη «χρήση» της μητρικής γλώσσας, τις φυσικές επιστήμες και την τεχνολογία, και την «ικανότητα» Διά Βίου Μάθησης. Πρόκειται για τα πρώτα βήματα για το σπάσιμο του ενιαίου των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την προσαρμογή του σχολείου στη λογική των δεξιοτήτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή